UPCOMING EVENT: Winkellocatiemarkt België 2018

Winkellocatiemarkt België 2018 (1 maart Brugge)

Dé ontmoetingsdag voor vragers en aanbieders van winkellocaties!

Op donderdag 1 maart 2018 organiseert SPRYG Real Estate Academy Winkellocatiemarkt België 2018. Deze 12e editie hebben we weer een gevarieerd programma. Naast de trends en ontwikkelingen hoort u welke expansiemogelijkheden retailers in België zien. We kijken naar de impact van toerisme op retail. Last but not least presenteren we als internationale case het succes van London West End.

Enkele highlights

  • Impact van toerisme
  • Branding & Design
  • Het succes van London West End
  • Shoppen & Slapen
  • Out of the Box Key-notes

Line-up van topsprekers:

  • Stefaan Vandist, Trendwatcher
  • Hilde Decleer, Stad Brugge
  • Jace Tyrrell, New West End Company
  • Pascal Steeland, WES Research & Strategy
  • Frank van Sebille, vanHaren
  • Jocelyne Tangi, Motel One
  • Tina Debo, Creative Consultant
  • Uw moderator: Anneleen Desmyter, Qrf City Retail

Alle informatie over het programma en een actueel deelnemersoverzicht vindt u op www.spryg.com/winkellocatiemarkt-belgie


Praktische informatie:

Datum: donderdag 1 maart 2018
Tijd: 12.30 – 17.30 uur
Locatie: Brouwerij De Halve Maan
Meer informatie: www.spryg.com/winkellocatiemarkt-belgie
Organisatie: SPRYG Real Estate Academy

Het Programma:

12:30

Netwerklunch

13;30

INLEIDING

Door moderator Anneleen Desmyter, CEO Qrf City Retail

Welkom in Brugge, hedendaagse winkelstad met grote uitstraling

Nergens vind je een uitgebreider shopping aanbod dan in Brugge. De hele binnenstad, bezaaid met groene pleintjes en gezellige terrasjes, is erkend als Unesco-werelderfgoed. Hilde Decleer, schepen lokale economie opent met de Brugse retailvisie.

TRENDS & ONTWIKKELINGEN

The success of West End London | Power of partnership

KEY-NOTE: Jace Tyrrell, Chief Executive New West End Company

London’s West End is a leading global shopping and leisure destination and attracts millions of visitors from around the world each year to shop and stay across the district in Bond Street, Oxford Street and Regent Street.

How does this top shopping location handle its marketing and management? Jace Tyrrell informs you about the New West End Company. A global partnership of 600 retail, restaurant, hotel and property owners across West End. It works in partnership delivering transformational projects, sustainable place management, destination marketing, advocacy, inward investment and commercial insights. Over the past decade, New West End Company has worked to invest in partnership with members, partners and stakeholders over £60 million into the area, driving the transformation of London’s retail heartland.

Markoverview | Impact van toerisme op retail

Wat is de impact van toerisme op retail en welke kansen biedt dit. U hoort Pascal Steeland, senior consultant WES research & strategy, dat actief is in toerisme en retail.

  • Toerisme in cijfers
  • Evenwicht toerisme en bewoners
  • Impact toerisme op retail
  • Kansen retail vastgoed

RETAIL & TOERISME

SHOPPEN | vanHaren schoenen

De Nederlandse schoenenretailer vanHaren ziet kansen in België. De keten wil de komende jaren gezond groeien. De eerste vestigingen in Aalst, Bredene, Brugge en Turnhout zijn inmiddels geopend. Hasselt en Leuven volgen. Verder wil vanHaren in België een omnichannel speler zijn. De Belgische webshop is inmiddels online. Manager vastgoed Frank van Sebille presenteert u de formule, visie en expansieplannen.

15:00

Break

15:40

SLAPEN | Motel One

De hoge bezettingsgraad, tevreden gasten en ook de talrijke onderscheidingen laten zien dat Budget Design-hotelmerk Motel One succesvol in de markt is gezet. Met meer dan 60 hotels en ruim 16.500 kamers is het een van de toonaangevende aanbieders in het budgetsegment. Wat zijn de plannen in België? U hoort Jocelyne Tangi, assistent manager Motel One Brussels over de formule, strategie en plannen van Motel One.

SHOPPEN | Atelier Rebul

Atelier Rebul biedt in zijn winkels een volledig gamma parfums en cosmetica aan, in het totaal meer dan 150 producten. Het heeft de ambitie om over tien jaar wereldwijd 1.000 winkels tot zijn retailnetwerk te tellen, waarvan een tiental in de Benelux. De eerste Belgische winkels zijn inmiddels geopend in Hasselt, Gent, Brugge en Antwerpen en een conceptwinkel in Leuven. Olya Fedorova, marketing, retail en -training manager Atelier Rebul vertelt u over hun formule en plannen.

INSPIRATIE & OUT OF THE BOX

De essentie van branding en design

Key-note: Meer dan ooit is het belangrijk om keuzes te maken en nieuwe manieren te vinden om relevant en succesvol te zijn, én ook te blijven. Branding is niet alleen voor retailers van groot belang, echter ook voor steden en alle actoren in retailvastgoed. Voormalig VP product and design Kipling en creative consultant Tina Debo vertelt u over de essentie van branding en design en wat er in de toekomst gaande is.

Blik op de toekomst

Key-note: Met welke trends moeten we rekening houden? Trendwatcher Stefaan Vandist sluit deze middag af met een inspirerende blik op de toekomst en deelt genereus een aantal creatieve innovatiepaden die retailers helpen een nieuw evenwicht te vinden tussen mens, technologie en fysieke retail.

17:00

Wrap up & netwerkdrink